ORA NYEMBAH TAN SINEMBAH
GAMA BUDHI KAWERUH URIP SAJATI
Kencono wungu gumilang sangkan
soroting suryo padhang jinglang
pethenge wengi kasinaran lintang mbulan
panembahan pamujaaning manungso
tanpo mangerteni sopo lan opo
Ono ingkang karep nyembah
ono ingkang wus nyembah
nganggo sarono macem macem kaaran ritual panyembahan
ono ing sajeroing papan pamujaan.
Tanpo weruh tanpo ngawikani
yoiku padunungane kapitayan
dudu padunungane pangawikan
uwong percoyo biso ora percoyo (was sumelang)
ananging wong wikan iku ngawikani (weruh)
ono kang nyembah amargo karep anyuwun
ono kang nyembah amargo karep mituhu
ono kang nyembah amargo roso matur ksuwun
Nalikane uwong kang anyembah katiban loro utowo nyandang sengsoro (kasusahan)
was sumelang ugo bebingunge anyanding uripe
amargo mokhal yen sing moho kuwoso menehi loro sengsoro
lan mokhal sing moho kuwoso wewatek sewenang wenang
ning sajeroing susah ono warto yen iku aran ujian (cobane sing kuoso)
yoiku palipur lorone kanggo nerusno olehe tetep anyembah
tunggale palipur loro maneh, yen bakal oleh kamulyan langgeng sakwuse pati
utowo yen gelem anyuwun ngerendah marang sing moho kuoso mesti bakal diwenehi opo sing dadi penjaluke
iku kaaran luputing arah lupute kang tinuju
isih ora weruh endi sing nyembah endi kang sinembah
Sing anyembah soko suka sukure mesti batal nalikane tompo kasusahan
sing anyembah soko mituhune mesti batal nalikane kuciwo
sing anyembah soko olehe anyuwun mesti batal yen ono sing ora kasembadan
sing anyembah soko anut grubyuk hiyo batal yen wus wikan
Dadi panyembahan sing molah maleh
ono sing amargo pingin oleh opo sing dikarepno
gumanti amargo pingin ucul soko sengsoro
gumanti amargo pingin oleh kamulyan sawuse pati lan sateruse
molah maleh owah osik gingsiring jiwone
iku kabeh amargo uwonge ora weruh marang sejatine
sopo sing nyembah
sopo sing sinembah
lan koyo opo olehe anyembah
Amargo nalikane nandang kasengsaran
ora biso manembah karep ngaturake matur ksuwun
nalikane manembah pingin kamulyan sawuse pati
kabeh uwong mesti ora betah olehe ngenteni
manembaho amargo pingin kasembadan panjaluke
iku mesti ora kabeh penjaluke biso kasembadan
amargo yen saben panjaluke wong nyembah kasembadan
amesti jagad iki wus bubrah awit mbiyen
soko bedo bedoning panjaluke siji siji uwong
Sopo sing nyembah..
wangsulane hiyo manungso sing nyembah
endi manungsane, endi uripe, endi uwonge
sopo toh sajatine sing nyembah...
sing isih nyandang kasengsaran
sing isih nyandang getir kuwatir
sing isih nyandang pengarep arep (harapan)
iku kabeh ateges sing isih dumunung ing pepetheng
Ing sangkane anyembah ono parane kang sinembah
ora kabeh uwong nyembah podo parane
amargo bedone sangkan dadiake bedaning paran
awit getir kuwatir, sengsoro, pengarep arep
iku dadi sangkan olehe anyembah
mahanani bedane kang sinembah
Ono sing nyembah ono kang sinembah
ora ono sing nyembah ora ono kang sinembah
iku hiyo kaaran loroning tunggal
mulane bedo sing nyembah yo bedo kang sinembah
mulo perlu ngaweruhi sopo sing nyembah
Sopo kang sinembah..
yoiku sesembahan sesembahane wong akeh
dene gusti ingkang moho suci
iku dudu sesembahane kabeh uwong
amung dadi sesembahane sing podo suci suci kabeh
angen angen iku dadi sesembahane kabeh jiwo bongso donya
cipto ripto iku dadi sesembahane kabeh jiwo bongso kaendran
budhi iku dadi sesembahane kabeh wong bongso kadewatan
Kajaten ora nyembah ora sinembah
ora ono sing nyembah ora ono kang sinembah
yoiku jiwo jiwo bongso pengeran
aku kang wus lebur
ingsun kang jumeneng
budhi lan rosojati wus lebur nyawiji
kaaran jumeneng klawan pribadi.