GAMA BUDHI KAWERUH URIP SAJATI
SEJATINING KAWERUH
Kaweruh sajati iku kawruh soko guru sajati
hiyo iku hyang guru budhi
dumunung ono ing njero ora ning njobo
tegese guru iku sing digugu lan ditiru
ono guru njobo ono guru njero
guru njobo hiyo sing ono saknjabaning rogo
biso arupo tulisan, ucapan, lan isen isene arcopodo
iku kabeh biso dadi pelajaran kanggone manungso
arupo kaweruh
yoiku oleh olehane ngaweruhi
lumantar gurune ( sing digugu lan ditiru )
Sopo gurumu endi gurumu
yoiku sawenehe sing mok gugu iku rupane gurumu..
mung ono sing luwih patut digugu
hiyo iku guru sing ono ning njero
yo ning njero awake dewe
sing ora tau luput lan salah
sing mung nuduhno marang bener
sing mung aweh pepadhang marang engetan
sing madhangi angen angen
iku guru sajati arane, uwohe wit kayu sajati
Awit soko iku guru sajati dudu angen angen dudu engetan
dudu cipto dudu sanubari yo dudu kang ono ning njero kasar
koyo utek jantung paru ati
ananging luwih alus soko iku kabeh
ateges padunungane luwih njero lan luwih alusan maneh..
( kaweruh iku wus dadi bageane manungso, ateges biso weruh soko angen angen ( pamikir ), biso weruh soko pangroso ( ngrasakake )
ugo biso weruh soko doyo alusing gusti ( tinerbuko )..
Mung weruh bae yo tanpo guno yen ora wikan
Mung wikan bae yo muspro yen tanpo biso
tegese weruh iku padunungane pangerten
tegese wikan iku padunungane kasunyatan
tegese biso iku padunungane wasis
yoiku bangkit migunakake..
Mung ngerti tanpo wikan nyatane iku tanpo guno arane
yen wus wikan nyatane bae hiyo muspro
yen tanpo biso bangkit migunakake..
awit soko iku yen wus wikan bae isih luwung
tinimbang mung weruh bae
amargo samongso mongso yen wus wikan iku
hiyo biso bangkit migunakno
kaaran wus sembodo
hiyo wus lebdo ing kaweruh.