Pirantining Urip Ing Bawono

Share
GAMA BUDHI KAWERUH URIP SAJATI

Kaweruh Pirantining Urip Ing Bawono

Saknjabaning urip ono roso, saknjabaning roso ono jiwo, saknjabaning jiwo ono nyowo, saknjabaning nyowo ono badan, saknjabaning badan ono suksmo, saknjabaning suksmo ono rogo.

Urip gegandengane roso
roso gegandengane jiwo, jiwo roso nunggal urip
nyowo gegandengane badan
suksmo gegandengane rogo
(Mulane ono tetembungan jowo : Bojone jaka lara iku ing tembe mesti ketemu maneh kumpul sawiji)
ateges ; jiwo iku bojone urip, badan iku bojone nyowo, rogo iku bojone suksmo, nganti salawase yo panggah mangkono gegandengan tan owah ( wutuh ).
Jaka ; lanang sing durung tau saresmi
Lara ; wadon sing durung tau saresmi

Saben ono urip mesti ono jiwo roso
saben ono badan mesti ono nyowo, mung ora saben nyowo ono badane
saben ono rogo mesti ono suksmo, mung ora saben suksmo ono rogoe

Dumadine urip iku ono sing dirasakno, ono sing dienggo ngrasakno lan ono sing ngrasakno
Dumadine pati iku ora ono sing dirasakno (hampa), ora ono sing dienggo ngrasakno (kosong) lan ora ono sing ngrasakno (sirno)
awit isih ono Sing Ngrasakno iku arane isih urip, manungso ing bawono iku anggowo jiwo-nyowo-suksmo sing niti ing sajeroing awak wadag ( rogo ), tanpo awak wadag wus dudu jeneng manungso maneh..
jiwo iku tan keno pinisah soko roso, koyo dene badan iku tan keno pinisah soko nyowo, rogo tan keno pinisah soko suksmo..lebure rogo soko lebure suksmo, lebure badan soko lebure nyowo, lebure roso yo lebure jiwo yo lebure urip..dene anane urip y soko anane jiwo roso, anane badan soko anane nyowo lan anane rogo iku soko anane suksmo..

NYOWO KLAWAN BADAN

SUKSMO KLAWAN ROGO

Saknjabaning urip ono roso saknjabaning roso ono jiwo saknjabaning jiwo ono badan..nyowo
amergo kedadean lan ilange iku soko howo mulo kaaran nyowo, kang aran badan iku awak alus..nyowo iku anggowo karso (karep kang sakawit), hiyo karso iku kang mahanani anane rahso (alusing kekarepan) , nyowo iku sing dadi pikuwating badan, amergo anane badan soko nyowo, ringkih lan kuwate hiyo gumantung marang kahanane nyowo, dene lebure nyowo soko lebure karso lan rahso..
dene rahso iku ono papat wilangane : panas adem padhang lan petheng sing dadi dasar, kagelar dadi sapirang pirang warno, awit soko iku saben ono rahso mesti ono roso, mung ora saben roso ono rahso....
dene badan iku anggowo doyo magnetism, sing biso anarik doyoing bawono (unsur urip) sing ono papat rupane, yoiku doyo bumi, lintang, mbulan, srengenge..hiyo dadi pikuwating rogo nalikane rogo ringkih ( doyo ing sajeroing getih ringkih ).
padunungane badan ono ing njobo lan sajeroing rogo, anglimput sakabehing isen isenane rogo..
kakuwatane rogo iku soko badan lan suksmo, yoiku panyeroting badan ing doyoing bawaono lan unsur organe rogo (suksmo).
badan iku hiyo dadi jembatane jiwo klawan rogo.
Amergo rupane iku alus, lan ora kinaweruhan dening mripat loro iki mulo kaaran SUKSMO, arupo cahyo lapis telu ; dasare kuning semu abang, tengahe ijo moyo moyo, njabane abang semu biru, yoiku sing diarani purbojati, sing nguwati sakabehing piranti urip kang ono ing sajeroing rogo, lan amergo doyoe luwih santosa tinimbang piranti2 ing sajeroing rogo mulo kaaran purbojati.

WEDARANING ROGO

Wahyu pulung andaru teluh papat rupane jiwo kang isih arupo cahyo
nalikane karso kawates dening kalarat suci
kanggo misahake gawe aling aling kahananing jiwo
rosane kalarat sing ora biso ditembusi
kejobo klawan ingkang jumeneng suci pribadi
dene karso kang wus kabuntel lan dadi wuwuh rosane
anggone arep anunggalake
mung ora dadi jumbuh, kejobo mung rasane bae
hiyo asmara jati kang isih biso jumbuh
jumbuihing asmara jati iku kang biso anggendeng sapirang pirang kahanan
hiyo iku kang biso ngendeg kedhering jagad.
dene tempuke doyo soko sapirang pirang kahanan
marang mandege kekedhering jagad
andadikake adeg adeg (wengkuning doyo) ono ing sajeroing tyas
hiyo iku kang bakale mengku sakehing doyo piranti uriping rogo.
Pramono tunggal tuwuh ing jejering tyas
hiyo pramono amung tunggal
kedadeane soko doyoing bawono arupo cahyo telung lapis
dasare kuning mencorong, lan abang merengah, lan abang semu biru
hiyo iku sajatine geni, kang nguripi sakehing pirantining rogo
kang dumunung ing sajeroing rogo.
Waseso tuwuh ing sajeroing tyas
arupo cahyo lapis telu ( dasare kuning enom, ijo pupus lan biru )
hiyo iku angin kang dumunung ing sajeroing tyas
kang anjalari dadine ambegan
amergo iku kang mahanani kuwat ugo biso andadekake rusak
mulo kaaran waseso.
Asal soko kedhering lintang panjer, doyoing bawono lan mbulan
kang urip ing sajeroing tyas
dasare arupo kuning enom mencorong
lan kuning kunir (kedadeane soko mbulan)
lan wungu enom (kedadeane soko lintang panjer)
hiyo iku kang aran Jati
langgeng anane tan maseso tan amurbo tan kawaseso tan kapurbo
hiyo iku kang tansah dadi panglengketing piranti urip nalikane nyandang rogo ing arcopodo
kang ora keno diowahi lan kang ora ngowahi, dununge ora ing njobo ora ing njero
kang ora ngrusak tan keno rinusak
amergo iku rupane banyu lan kang dadi lantaraning roso asmoro jati
mulo kaaran banyu kamanungsan.
Kraton pangrantunan dadi papaning cithakan
bakal kedadeane awak wadag (rogo)
kang bakal disandang ing arcopodo
ugo dumadine lanang klawan wadon
awit tumibo ing pangrantunan.
Hiyo iku budi pakarti
kataman dening kedhering pramono
soko dayaning suryo lan wohing kayu sajati
kang ginendheng dening asmorojati
hiyo iku kang bakale biso anuwuhake pirantine rogo kang alus alus
ono pitu rupane kang dumunung ing sajeroing rogo
Kapisan kaaran Jinem, ateges sawiji mung duweni doyo nenem
kang dumunung ing sajeroing kembang gedhang
rupane doyo nenem iku pandulu, pangrungu, pangecap, pangambu, pangrasa
kaaran ponco indriyo ( ponco iku limo, indriyo iku pangangen angen )
sing keenem arane sanu (bibiting loro lan waras) kang dumunung ora mung ing kembang gedhang
ananging biso anjalar ing saknduwure irung
prenahe ono ing njero ( ing antarane mripat loro )
papan prenahe iku kaaran panon, ateges papaning anon.
dene rupane budi pakarti iku cahyo pitung lapis
hiyo iku langit kang ono ing sajeroing rogo
kang biso dinyatakno temen kasunyatane
biso dingerteni dewe dening poro kang setya tuhu angudi kaweruh
kaaran puat dumunung ing sajeroing tyas
kang dadi geneping cahyo pepitu
hiyo iku kang disebut cipto.